Wielerbordspellen

mhp88

Al die renners die met de grote versnelling de berg opknallen. In de toerversies kun je het zelf doen, in bv. PCM kun je het zelf bepalen op de computer, maar wanneer je het zelf lichamelijk niet meer kan doen en PCM wel leuk vindt, maar zonder scherm het nog beter is om zelf wedstrijden na te spelen, kom je bij bordspelen uit. Ik ben zelf al een (bord)spelfanaat en als het ook nog in combinatie met wielrennen is, is het helemaal leuk. Maar het is maar een kleine markt, bordspelfanaten en wielerliefhebbers. Na het bezoek van www.wielerbordspellen.be van Ludo Nauws ben ik er helemaal in verzeild geraakt en ik ben in bezit gekomen van het spel Demarrage (Homas Tour), over het algemeen beschouwd als een van de beste wielerbordspellen.

Zijn er andere wielerflitsers die wielerbordspellen hebben, daarover willen vertellen of willen spelen zelfs. Ik ben zelf nu bezig om een maquette te maken van het Limburgse landschap en zo de Amstel Gold Race te spelen met hernieuwde Homas Tour regels die Ludo Nauws mij heeft gegeven. Maar het is best lastig om mensen te vinden die het willen spelen.

Let's roll the dice!

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.