Antwoord NOC*NSF mail Verbruggen

Poeksel

Op 8 mei stuurde ik deze mail aan het NOC*NSF:

"Zoals u weet is Hein Verbruggen, erelid van het NOC*NSF, in opspraak. De Heer Cookson (voorzitter UCI) heeft hem opgeroepen af te zien van zijn erevoorzitterschap van het UCI. De meningen over zijn functioneren bij het UCI zijn verdeeld: zelf vindt hij dat hij erevoorzitter kan blijven en alle aantijgingen schandalig. De rest van de wereld is het eens met de heer Cookson (of in ieder geval 100% van de mensen die de moeite neemt zijn of haar mening over Verbruggen te delen op internet).

Mijn vraag: heeft u kennis genomen van de breed gedragen negatieve mening over Hein Verbruggen? En is het erelidmaatschap van Verbruggen bij de NOC*NSF ook een punt ter discussie?"

Ook een aantal andere Wielerflitsers hadden deze of een vergelijkbare mail gestuurd. Ik moest het antwoord uit de woordvoerder trekken, dat kwam vandaag eigenlijk:

"Het is vooral aan de UCI zelf, en met name aan hun leden, om te beoordelen of Hein Verbruggen fouten heeft gemaakt en zo ja, op welke wijze zij daar mee om zouden willen gaan. NOC*NSF vertrouwt op de verdere gang van zaken binnen deze internationale sportbond. "

Oftewel, rot op met je gezeur. Nouja, ik heb mijn best gedaan.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.