Megaflits Wielerspel - Tour 2015 !

Silent Hill

Het Megaflits Wielerspel Tour 2015 !

Het Megaflitsspel wordt al enkele jaren succesvol georganiseerd hier op WF, zo ook dit [URL=http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/megaflits-wielerspel-voorjaar-deadline-vannacht-0000]voorjaar[/URL]. Toen toonde Hoekserenner zijn team ons alle umm ... hoeken ... van dit topic en won ruim voor Reznik en Casperge. Kan hij dit kunstje overdoen in de Tour ? Of staat er een nieuwe topploegleider op ?

Het spel

Eigenlijk heel eenvoudig: je krijgt 8000 punten van de CQ ranking [URL=http://www.cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingRider.asp?year=2014]2014[/URL], en hiermee maak je een ploeg aan van maximum 12 renners. Deze kunnen vervolgens in elke rit van de Tour punten pakken. Na de laatste rit komen daar nog eens punten bij voor de verschillende klassementen.

De puntenverdeling

De eerste 20 renners verdienen punten, als volgt verdeeld:
Top 20: 600 – 500 – 400 – 320 – 260 – 200 – 160 – 140 – 120 – 100 – 80 – 70 – 60 – 50 – 40 – 30 – 20 – 10 – 6 – 2
x4 voor algemeen klassement
x2 voor puntenklassement
x2 voor bergklassement
x2 voor jongerenklassement
x1 voor etappe

Geen punten voor de strijdlust, alsook geen punten in de ploegentijdrit of extra punten voor een dagelijkse gele trui.

Team posten

Je kan me je team doorgeven via een Persoonlijk Bericht hier op WF, en dit tot zaterdag 4 juli 14u.
Een PB, met als achterliggende gedachte dat men moet rekenen op eigen ideeën, strategieën, kennis ... niet beinvloed door reeds geposte teams. In het voordeel van de echte kenners ? Nog meer eer voor de winnaar dus. Een reden te meer om zeker mee te spelen !

Om het duidelijk en overzichtelijk te houden, zou het handig voor me zijn om de naam te kopiëren uit de CQ-ranking.
vb. VALVERDE BELMONTE Alejandro (3152)

Wil je je team wijzigen ? Geen probleem, kan en mag tot aan de deadline. Stuur me een nieuw PB met je nieuw team.

Alvast veel succes en puzzelen maar !

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.