Wielrennen veiliger maken

mcnuggets

Misschien een goed idee om een post op te zetten om de discussie op gang te brengen van hoe de wielersport veiliger te maken. Aanpassingen in de sport zijn van alle tijden. Zo is het zwaartepunt in de speren steeds verder naar voren verplaatst, omdat atleten in het verleden op een bepaald moment bijna de tribune in gooiden. Sommige aanpassingen worden ook gedaan om de sport aantrekkelijker te maken om naar te kijken (grotere ballen met tafeltennis, net hoger bij tennis). Hockey is bij uitstek een sport waar aanpassingen om het spel te verbeteren constant doorgevoerd worden. Ik zie bij de wielersport overigens parallellen met Formule 1. Deze sport is doorgaans een goede mix tussen technologische vooruitgang en veiligheid.

Mijn eerste idee, een paar dagen terug bedacht..

- Waarom maken we de wielen niet vele malen dikker dan nu? De snelheid gaat daarmee omlaag (veiliger) en ik vermoed zomaar dat er vele meer grip is, waardoor valpartijen geminimaliseerd worden. Als iedereen wat langzamer rijdt, maakt dat voor de uitslag niet uit. Reacties? Andere ideeën?

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.