Andere Tijden Sport - De Nacht van Rasmussen

esims

De uitzending was al een paar weken geleden, maar ik wil er hier nog graag op terugkomen. Het was een erg boeiende documentaire, hier terug te bekijken:
http://www.npo.nl/andere-tijden-sport/08-07-2016/VPWON_1265339

Wat ik miste is dat er niet ingegaan werd op de rol van de Rabo-ploeg bij het dopinggebruik van Rasmussen. Er wordt door alle geïnterviewden net gedaan alsof het handelen van Rasmussen buiten de ploeg om gebeurde. Terwijl je Rasmussen hoort zeggen dat hij pillen kreeg van het team.

Verder vond ik Erik Dekker erg ongemakkelijk overkomen, met name in het stukje vanaf 5:53. Thomas Dekker en Michael Boogerd kwamen een stuk relaxter over, en zeiden beiden ook een paar keer dat heel het wielrennen toen niet klopte. Het doet mij vermoeden dat Erik Dekker niet open is over zijn eigen rol in de Rasmussen zaak, en ook niet over zijn eigen prestaties als wielrenner.

Verder nog iets wat hier een beetje los van staat. Op Wikipedia is te lezen dat in het tijdperk Armstrong 20 van de 21 podiumplaatsen in de Tour de France gerelateerd zijn aan dopinggebruik. Ik vraag me af hoe hoog dit percentage nu is. Denken dat het gehalveerd is, is volgens mij erg naïef.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.